Denne artikkelen er produsert og finansiert av Universitetet i Agder - les mer.

Denne forskaren har fått fleire økonomistudentar til å bestå eksamen i matematikk

Ho står bak noko som kan gjere overgangen frå vidaregåande til universitet enklare. 

Forskaren Ida Maria Landgärds-Tarvoll.
– Universitetet ønskjer seg studentar med brei erfaring, så då må vi ta hand om dei når dei kjem med ulik kompetanse i matematikk, seier forskaren Ida Maria Landgärds-Tarvoll.
Publisert

Kurset fungerer som ei bru mellom matematikken frå videregående og faget matematikk for økonomar ved Handelshøgskulen på Universitetet i Agder.

– Det er mange tøffe utfordingar når du kjem frå eit klasserom med 30 elevar til eit auditorium med opp mot 300 studentar, seier Ida Maria Landgärds-Tarvoll.

Ho står bak kurset som har fått fleire økonomistudentar til å bestå eksamen.

Ho underviser i matematikk for økonomar og forskar på koreleis undervisning kan støtte studentar i overgangen frå skule til universitet. Tidlegare i år forsvarte ho doktorgraden sin om korleis ulike undervisningstiltak kan redusere fråfall og styrke læring.

– Overgangen er vanskeleg, men skuldast verken dårlege lærarar eller slappe elevar, seier forskaren.

Ulik bakgrunn i matematikk fra vidaregåande

– Mange av studentane har rett og slett ikkje hatt den typen matematikk som krevst i økonomifaget. Du kan kome inn på økonomiutdanninga uansett kva for matematikk du har hatt på vidaregåande, seier Landgärds-Tarvoll.

Studentane har anten hatt praktisk eller teoretisk matte på vidaregåande. 

Det gir eit sprik i kunnskapen studentane har det første året i øknomiutdanninga. 

Nettopp derfor har forskaren laga forkurset. Alle studentane skal få ei innføring i det grunnleggjande som krevst for å lære matematikk for økonomar og lykkast med eksamen.

Bilde av klasserom med studenter.
Eit forkurs i matematikk for økonomar tettar kunnskapshol og gjer at fleire studentar lykkast med eksamen.

Argumenterer med matematikk

Matematikken blir brukt på ein annan måte i økonomifaget enn andre fag, mellom anna som ein vesentlig del av økonomiske modelleringar.

– Vi skal ikkje bevise tal, men analysere modellar og seie korleis grafar og tal vil sjå ut i framtida. I økonomifaget er matematikk også ei form for argumentasjon, der vi til dømes viser korleis eit utgangspunkt vil utvikle seg over tid gitt visse forhold, seier Landgärds-Tarvoll.

Sjølvstendige studentar

Forkurset startar med testar som viser kva studenten kan og ikkje kan. Deretter kan dei velje å følgje heile kurset, eller berre dei delane dei treng å lære meir om.

Kurset varer i åtte veker med 45 minutt undervisning og tre timar rettleiing kvar veke. Resten er digitalt sjølvstudium.

Omkring 210 studentar deltek på kurset.

Då forkurset vart gjennomført første gong i 2018, fall strykprosenten i matematikk for økonomar frå 35 til 10 prosent. 

Dei siste åra har han halde seg rundt 8-11 prosent.

Forsking i praksis

Forkurset byggjer på forsking og erfaring frå fleire år med undervisning.

– Det spesielle med kurset er at det er nøye tilpassa behova til studentane. Det gir dei innsikt i og ansvar for eiga læring gjennom digital sjølvtesting og tydelege mål for faget, seier ho.

Landgärds-Tarvoll meiner resultata viser at det er viktig å ta på alvor at studentar kjem med ulik bakgrunn.

– Studentane er smarte og ønskjer å lære. Når dei får nok informasjon og sjølvstende, vel dei å delta og engasjere seg, sier ho.

Læring og fellesskap

Forkurset har òg styrkt samhaldet mellom studentane.

– Vi har fått til ein god og viktig sosial arena der ein finn venner å vere med både på studiet og i fritida. Vi har studentar som har sagt at dei ville slutte på studiet, men som vart verande på grunn av miljøet, seier Landgärds-Tarvoll.

Referanse:

Ida Maria Landgärds-Tarvoll, Institutional transitions related to mathematics in economics education: from school to university and from mathematics to economicsDoktoravhandling, Universitetet i Agder, 2025.

Powered by Labrador CMS