Annonse

Kundeservice er en følelsesmessig opplevelse

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Det ikke bare er positive følelser fra selgere som er smittsomt til kunden, men en fornøyd kunde gir også selgeren bedre humør. 

University of Western Australia og Carlton University i Canada har gjennomført studien og 276 salgsansatte var med på undersøkelsen. 

Studien viser at når de ansatte hjelper en kunde med et problem, så fører det ofte til positive følelser.

Når en ansatt har forskjellige problemstillinger i løpet av en arbeidsdag, kan det som oppfattes som negative hendelser bli positive opplevelser for den ansatte. 

Når de ansatte trodde på sin egen evne og autoritet til å løse komplekse og tvetydige problemstillinger, var det først en negativ følelse som var tilstede, dette på grunn av kundens humør eller kompleksiteten av problemet, men det kunne potensielt føre til en positiv opplevelse. 

Alle vet at et godt humør er smittsomt, og dette ble også vist i studien. En lykkelig kunde fører til en lykkelig ansatt.

(forskning.no/GS)

Powered by Labrador CMS