Denne artikkelen er produsert og finansiert av Universitetet i Stavanger - les mer.

Fire gode råd for å førebyggje mobbing i skulen
58.000 elevar blir mobba på skulen i Noreg i dag. Her er dei beste råda frå forskaren for korleis skulen kan jobbe med å førebyggje mobbing.
Konsekvensane av mobbing er mange og alvorlege, og ofte også langvarige.
Ida Risanger Sjursø er førsteamanuensis i pedagogisk psykologi på Læringsmiljøsenteret. Ho forskar og underviser innan tema som mobbing og psykisk helse innan skulemiljø.
– Sjølve definisjonen av mobbing er negativ handling repetert over tid mot nokon som har problem med å forsvara seg sjølv i den gjevne situasjonen, seier Sjursø.
Fire råd
Ida Risanger Sjursø og Hege Eriksen Nordbøe har fire konkrete råd for korleis leggje til rette for god handtering av mobbing i skulen:
1. Bygg relasjonar
Bruk tid på å byggje relasjonar og eit inkluderande klassemiljø: Legg vekt på å skape gode sosiale møtestader og trygge læringsmiljø. Fremje venskap og positive sosiale relasjonar mellom elevar og mellom lærarar og elevar. Inkludering og å vera merksam på elevar som kan vera i ein sårbar situasjon, er essensielt.
2. Ha system og rutinar
Ha gode rutinar for korleis de kan følgje med: Utvikle eit godt system for å følgje med på det sosiale miljøet i klassen. Dette kan inkludere regelmessige undersøkingar, samtalar og observasjonar. Å identifisere risikosituasjonar og ha felles definisjonar av mobbing er viktig.
3. Opplæring i nettvett
Opplæring i nettvett og digital mobbing: I ei tid der digital kommunikasjon er utbreidd, er det viktig å gjennomføre opplæring i nettvett. Dette kan bidra til å redusere digital mobbing og auke medvitet blant elevar om konsekvensane av åtferda deira på nett.
4. Ta med foreldre
Involver foreldre: Bygg eit godt samarbeid mellom skule og foreldre. Oppfordre foreldre til å vise interesse for livet til barna, også i det digitale livet. Involver dei i dialogen om korleis førebyggje og handtere mobbesituasjonar, og be dei om å melde frå tidleg dersom dei er bekymra.
Sjå heile episoden
her:
Les også disse sakene fra Universitetet i Stavanger:
-
Kan hjernevennlige skoler senke barns stressnivå?
-
Ny nordisk studie viser hvordan det gikk med elever som fikk utsatt skolestart
-
– Hvis tilbakemeldinger bare handler om rett og galt, risikerer vi at elevene forblir passive mottakere av læring
-
Gjennombrudd i nyfødtmedisin: Mange flere nyfødte overlever
-
Korleis skape betre relasjonar i klasserommet?
-
Personer med alvorlig psykisk sykdom lever ofte kortere enn andre
forskning.no vil gjerne høre fra deg!
Har du en tilbakemelding, spørsmål, ros eller kritikk? TA KONTAKT HER
Click to add text