Denne artikkelen er produsert og finansiert av Universitetet i Stavanger - les mer.
Fire gode råd for å førebyggje mobbing i skulen
58.000 elevar blir mobba på skulen i Noreg i dag. Her er dei beste råda frå forskaren for korleis skulen kan jobbe med å førebyggje mobbing.
Konsekvensane av mobbing er mange og alvorlege, og ofte også langvarige.
Ida Risanger Sjursø er førsteamanuensis i pedagogisk psykologi på Læringsmiljøsenteret. Ho forskar og underviser innan tema som mobbing og psykisk helse innan skulemiljø.
– Sjølve definisjonen av mobbing er negativ handling repetert over tid mot nokon som har problem med å forsvara seg sjølv i den gjevne situasjonen, seier Sjursø.
Fire råd
Ida Risanger Sjursø og Hege Eriksen Nordbøe har fire konkrete råd for korleis leggje til rette for god handtering av mobbing i skulen:
1. Bygg relasjonar
Bruk tid på å byggje relasjonar og eit inkluderande klassemiljø: Legg vekt på å skape gode sosiale møtestader og trygge læringsmiljø. Fremje venskap og positive sosiale relasjonar mellom elevar og mellom lærarar og elevar. Inkludering og å vera merksam på elevar som kan vera i ein sårbar situasjon, er essensielt.
2. Ha system og rutinar
Ha gode rutinar for korleis de kan følgje med: Utvikle eit godt system for å følgje med på det sosiale miljøet i klassen. Dette kan inkludere regelmessige undersøkingar, samtalar og observasjonar. Å identifisere risikosituasjonar og ha felles definisjonar av mobbing er viktig.
3. Opplæring i nettvett
Opplæring i nettvett og digital mobbing: I ei tid der digital kommunikasjon er utbreidd, er det viktig å gjennomføre opplæring i nettvett. Dette kan bidra til å redusere digital mobbing og auke medvitet blant elevar om konsekvensane av åtferda deira på nett.
4. Ta med foreldre
Involver foreldre: Bygg eit godt samarbeid mellom skule og foreldre. Oppfordre foreldre til å vise interesse for livet til barna, også i det digitale livet. Involver dei i dialogen om korleis førebyggje og handtere mobbesituasjonar, og be dei om å melde frå tidleg dersom dei er bekymra.
Sjå heile episoden
her:
Les også disse sakene fra Universitetet i Stavanger:
-
Noen av Norges vakreste minnetavler er ferdig restaurert – en av dem skiller seg ut
-
Digital skole: Alle er enige om at lærerne trenger hjelp, men ingen foreslår hvordan
-
– Barna våre er i ubalanse
-
– Det fine er at elevenes tankesett kan påvirkes
-
Finn ditt lokale signalbål: Slik var vikingenes forsvarssystem
-
Forskere: Vi vet for lite om hvordan digitalisering i barnehagen påvirker de aller yngste
forskning.no vil gjerne høre fra deg!
Har du en tilbakemelding, spørsmål, ros eller kritikk? TA KONTAKT HER
Click to add text