Annonse

Starter nytt senter for forskning på innovasjon i mediene

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Forskningen på det nye senteret handler blant annet om nye apps på mobiltelefonen, streaming av musikk og hvordan teknologiske endringer påvirker mediepolitikken, melder Uniforum.

Institutt for medier og kommunikasjon definerte i 2010 nyskaping i mediene som det ene av instituttets to store satsingsområder i den kommende treårsperioden. Nå har instituttet samlet denne forskningen i en egen enhet, “Centre for Research on Media Innovations”.

Seks av instituttets faste, vitenskapelige ansatte og fire av instituttets stipendiater deltar i satsingen, i tillegg til to eksterne forskere i professor II-stillinger ved instituttet og to forskere fra høyskolesektoren.

Forskerne Tanja Storsul og Charles Ess og stipendiatene Terje Colbjørnsen, Niamh Ní Bhroin og Karoline Andrea Ihlebæk håper etableringen av et senter vil bidra til økt samarbeid innenfor forskningsområdet medier og innovasjon.

Powered by Labrador CMS