Annonse

Lindex samlet inn 4,6 millioner til kreftforskning

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Kunder og ansatte i Lindex samlet hvert år inn penger til arbeidet mot brystkreft. Årets innsamlingsaksjon ga 4,6 millioner, og går til forskning på personlig tilpasset kreftbehandling. Målet er at færre pasienter blir overbehandlet.

Lindex er den største enkeltbidragsyteren til Rosa sløyfe-aksjonen i Norge, ifølge Anne Lise Ryel generalsekretær i Kreftforeningen.

Pengene kommer inn gjennom salg av rosa sløyfer, pins, reflekser og handlenett, i tillegg til at 10 prosent av salgsinntektene av en av kolleksjonene.

Lindex har deltatt i Rosa sløyfe-aksjonen gjennom ti år, og har tilsammen samlet inn over 50 millioner til kreftforskningen, gjennom 460 butikker i 16 land.

Powered by Labrador CMS