Annonse

Forskning fornyer sjømatnæringen

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Marint verdiskapingsprogram er styrket med Forskningsrådets innovasjonsforskning. Sjømatnæringen applauderer, skriver Forskningsrådet.

Sjømatbedriften King Oscar som årlig leverer 90 millioner bokser hermetisert sjømat til dagligvarehyller i 20 land, er en av de bedriftene som nyter godt av dette samarbeidet mellom Forskningsrådet og Innovasjon Norge. Selskapet ser et betydelig marked i turist- og reiselivsnæringen, og samarbeider med Nofima for å designe hermetiske sjømatsuvenirer.

– Basert på fersk kunnskap om turistens vaner, kjøpsmotiver og vår sjømatkunnskap, lager vi en gavepakke med torskelever og en eksklusiv Lofotpaté. Målet er å få fram sunne og velsmakende norske sjømatprodukter turisten kan ta med seg hjem, sier salgs- og markedssjef Arne J. Stalheim.

Powered by Labrador CMS