Annonse

Bodøelever skal motiveres sterkere

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

Mange elever i ungdomsskole og videregående opplever undervisningen som altfor teoretisk og lite motiverende. For mange hopper av videregående opplæring. Nå skal lærerne og lederne på praksisskolene få veiledning og opplæring, slik at de blir bedre i stand til å gi elevene praktiske og produktive læringsformer, ifølge uin.no.

Regjeringen har gjennom Norgesuniversitetet fordelt prosjektmidler til gjennomføring av handlingsplanen “Entreprenørskap i utdanningen”. Universitetet i Nordland (UiN) stakk av med den største potten - på én million kroner.

Senter for pedagogisk entreprenørskap ved Profesjonshøgskolen UiN skal utvikle veiledninger og opplæringstiltak. Gjennom samarbeidet med praksisskolene skal man så sette i gang konkrete utviklingsprosjekt som skal gjøre skolene tryggere på entreprenørielle læringsformer i arbeidet med fag, ifølge universitetslektor i pedagogikk ved UiN, Elisabeth Nilsen.

Powered by Labrador CMS