Annonse

BI-professor i verdenstoppen

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

 Professor Kenneth H. Wathne ved Handelshøyskolen BI rangeres som en av verdens mest produktive forskere innenfor markedsføring. 

Det er ikke ofte norske forskere hevder seg blant de fremste i verden på sitt fagfelt. Professor Kenneth H. Wathne ved Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI rangeres som nummer 32 i verden blant de 2257 forskerne som har publisert artikler i fire av de beste vitenskapelige markedsføringstidsskriftene gjennom de siste årene.

Wathne hører dermed til de 1,5 mest produktive markedsføringsforskerne i verden. Det viser studien Hva det vil si å være en eksepsjonell forsker i markedsføring?, som er offentliggjort i Journal of Marketing.  Studien måler forskningsproduktivitet i fire av de mest prestisjefulle markedsføringstidskriftene over en fem års periode.

Det er tidsskriftene Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research, og Marketing Science som er undersøkt. Disse journalene er de samme som er på Financial Times liste over vitenskapelige tidsskrifter innenfor handelshøyskolenes fagområder.

Powered by Labrador CMS