Annonse

Vil lokke unge til kunstmuseer

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan inneholde utdatert informasjon.

En helt spesiell utstilling som åpnet i Nasjonalgalleriet, skal hjelpe forskere å finne ut hva som skal til for å engasjere ungdom på museumsbesøk.

Fram til 8. januar neste år kan du besøke aktivitetsrommet «I Munchs verden» i Nasjonalgalleriet. Der kan du bruke digitale verktøy og sosiale medier for å utforske originale kunstverk i galleriet på en helt ny måte.

Utstillingen er et samarbeid mellom forskere ved InterMedia ved Universitetet i Oslo og Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design - og er en del av forskningsprosjektet «CONTACT – Communicating Organizations in Networks of Art and Cultural Heritage Technologies» som støttes av VERDIKT.

Nasjonalmuseet har i mange år slitt med å tiltrekke seg unge besøkende. Målet med forskningssamarbeidet er å finne ut om nye digitale aktiviteter kan øke museumsinteressen blant unge.

Powered by Labrador CMS